Friday, December 01, 2006

no nii natuke siis Mari-Liisi ja minu tegemistest.
M2gedest tagasi juba teist p2eva. Koos bussis6itudega Kathmandust eemal 8 p2eva.
Teele koos giidiga. Siin v6eti paar n2dalat tagasi vastu seadus, et v2ljakad tohivad trekkida ainult koos giidiga v6i porteriga e. kandjaga (asjade!). M6lemad on trekkimiseks vajalikud kursused l2binud. Giidid enamasti oskavad inglist ka, porter ei pruugi.
Giidile pidime tasuma tema majutuse, toidu, t66 ehk siis 14$ p2evas (1$=69,4 ruupiat)+ bussis6it edasi-tagasi.
Bussis6it osutus t6eliseks katsumuseks. 72 km meie raja alguseni v6tti aega peaaegu 9 tundi, koos v2ikeste peatustega. Meeletu looksumine ja rahvamassid. Ei oskagi seda bussis6itu kirjeldada. Meie kyll istusime kenasti istmete peal (vahepeal keegi v6ibolla lesis ka su peal), kuid ymberringi k2is p66rane sebimine. Kanad, riisikotid, koolilapsed jne. Lisaks oli katus ka veel inimesi t2is.
Yks peatustest maoistide sunnil, kellele pidi raha andma. Ja see on asi millest me siiani aru pole saanud, et miks? Meile kyll 6eldi, et kui m2gedes maoistid raha kysivad, siis tuleb neile anda aga adekvaatset vastust miks?kysimusele, ei osanud keegi anda. Aga eks see vist mingi s6javarjant ole. Yhele vaherahulepingule kirjutati ju alles eelmine n2dal alla. Minu jaoks segane v2rk. Ma arvan kyll, et raha relvadeks. Aga eks ma bluffin. Tegelikult ju ei tea.
Yhes6naga maoistid pommisid igalt valgelt 100 ruupiat m2gedesoleku p2eva eest. Kuna meid hoiatati v2iksema summaga, ei olnud me Mari-Liisiga n6us niipalju maksma. Tegime mossis n2od ette ja ytlesime, et me peame veel 9 p s66ma ja kuidagi saimegi odavamalt tulema. Nepaal on kyll yks maailma vaesemaid kohti, kuid k6iki ka ei jaksa ju koguaeg toetada. Ja iga ruupia oli meil hiljem arvel. Iga meetriga m2gedes s66gi -ja joogihinnad t6usid. Meie basecamp 3800 peal. Nii et v6ib arvata kui palju hinnad olid t6usnud.
Niisiis bussis6it paras p2hkel. Minu raputas ikka nii l2bi, et esimesed kaks p2eva oli tegemist toidu suhu saamisega. Aga olin 6nnelik, et see pahadus polnud mingi k6huhaigus.
Nende p2evadega kujunes meil v2ike seltskond: 2 kutti hollandist(Baz ja Hans), paarike inglismaalt, meie ja meie k6igi giidid (so.3). Trekkingud ja jalutusk2igud suht eraldi aga 6htud ja l6unas66gid teemajdes veetsime koos. V2ga t5ore ja vahva seltskond. Sai palju nalja. Vaatamata k6igile raskustele.
Mulle oli matk ysna raske. Laias laastus t6usime iga p2ev 1000m . Ja see ei olnud lihtsalt t6us, vaid yles ja alla, yles ja alla, kuni 1000 j2lle t6ustud. 4 p2eval t6usime ilma seljakottideta ka yhe m2e tippu, yle 5000m. Erinevad raamatud annavad erinevaid andmeid selle k6rguse kohta aga keegi giididest ytles, et 5200. Ja tipuga said hakkama ainult pooled, so. 6st 3: Mari-Liis, 1hollandi kutt ja mina. juhhuuu. Oli v6imas kyll seal k6rgel passida. Ja selline k6rgus mulle esmakordne. Ilmselt v2ga abiks oli Dharamsalas veedetud p2evad. V2ike aklimat. Aga Mari-Liis tegi k6igile silmad ette. V6i kuidas seda 6elda. Ei m6junud talle tuul, kylm ega k6rgused. Yks hollandi kutt n2gi isegi unes, et ta secret service jaoks t66tab.
Kaks 66d oleme hollandlastega Kathmandu 66elu v2isanud. Esimene 6htu korraldasime ka v2ikse 6htus66gi giididele. Ja siis edasi tantsup6randale. Eile 66 veetsime kasiinos. Oli p2ris kummaline yritus. Ilge band m2ngis. Paksud klotseritega mehed laudade taga. Aga juua ja syya sai tasuta ja s66k v2ga hea.

Ja vist ongi k6ik. Kysimused ja kommentaarid oodatud. Ja 2kki Mari-Liis t2iendab ka. [silva]

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tere, ma olen ka indias ja orgunnin vennaskonna kontserti jaipuris >D

muidu s]idan rongiga mere ''rde esmasp'eval ja peale seda on plaan nepaal, hiina, myanmar. v6ibolla n2eb kuskil, olen siin juba mitut eestlast kohanud.

tervisi,

roy strider

6:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

nonii-nonii, j6udiski kurikuulus pungim2nedzher ka Hindustani poolsaarele! Vennaskond Live in Jaipur k6lab ikka jube uhkelt :-)

9:26 AM  

Post a Comment

<< Home